Jak jste si asi všimli, můj zdravotní stav je stále nevalný, takže se nejsem schopen přinutit k obnově denního zpravodajství. Tak se pokusím aspoň o tento krátký článek, v němž bych chtěl nastínit pár drobností, které by mohly přispět k lepší hratelnosti Pána hradu.

Začal bych zvýšenou produkcí. Tuto službu by bylo patrně vhodné nastavit jako zapnutou pro všechny hráče vstupující do hry. Důvod je jednoduchý – pokud si zvýšenou produkci nekoupíte (za mimochodem stejně přesně dávkovaný dar v kreditech), je jakýkoliv rozvoj hradu značně zdlouhavý. Mám dojem, že mnozí začátečníci to neudělají a radši zdrhnou. Dar v kreditech by bylo možno odbourat (čímž by se možná mohlo uvažovat o jejich lepší směnitelnosti, ale to není předmětem těchto úvah).

Úvahu o zvýšené produkci doplním ještě jedním nápadem, který dnes zazněl na fóru – a tím je násobení počtu zlaťáků produkovaných hradem levelem hradu. Usnadnilo by to opětovný rozjezd těm hráčům, kteří se stali obětí útoku na svůj hrad nebo vesnice. A nikomu by to neuškodilo, protože, jak bylo v onom fóru správně napsáno, zlato stejně téměř všem „přetéká“. Kdo by měl zničený hrad na dejme tomu 8. levelu, tomu by se 8 zlaťáků za minutu asi dost hodilo. A možná by to pomohlo i rozjezdu začátečníků.

Nyní bych pozornost obrátil k opevnění hradu nebo vesnic. Hradby, hlavně ty kamenné, jsou přece u skutečných hradů tím základním prvkem obrany, které hned tak někdo nepřekoná. Obléhání opevněných hradů trvalo obvykle týdny, ba měsíce, spíš než rozbití hradeb bylo pravděpodobné, že je někdo přelezl. Tato možnost ale v naší hře není, takže se nabízí jen úvaha o posílení pevnosti hradeb. Přece není možné, aby vám nějaký trapný skřet se šavlí přes noc proboural kamennou hradbu, což se bohužel dnes stává skoro denně a je to otrava lítat pořád se stavitelem kolem zdi a díry zapravovat. Že hradby dokáže zničit drak, skřetí velitel, hrdina nebo beranidlo, by se dalo celkem přijmout. Ale u nižších jednotek mám vážné pochybnosti.

Aby ovšem byly hradby jakéhokoliv opevnění kompletní, je třeba zavést i další dnes zmíněný nápad – a to bránu. Brána by byla postavena v hradbách, započítávala by se do početního omezení opevnění, měla by menší úroveň odolnosti (pokud by se odolnost opevnění zvýšila, pak by třeba brána mohla mít dnešní odolnost příslušné hradby). Dovedl bych si představit (stejně jako u hradeb) dvojí typ brány – slabší dřevěná (na obyčejné cestě) a silnější železná (na kamenné cestě). Brána by pak měla dva stavy (možné doplnit animací, ale nikoliv nutně) – otevřeno a zavřeno. Otevřenou bránou by se dalo běžně procházet, zavřenou by bylo potřeba nejprve zničit, aby se jí dalo projít. Kolik bran a kam by si je hráč umístil, by bylo jen na něm. Určitě by to bylo zpestření a obohacení taktických variant opevnění.

Poslední úprava, za kterou bych se z celého srdce přimlouval, by bylo zdvojnásobení kapacity kasáren hned na jejich druhém levelu. Je opravdu dost trapné, když většinu času v jedněch kasárnách přebývá jen jediný zbrojnoš. Podobně až příliš blahobytně působí, pokud má takový šermíř hned dvě kasárny, kde může bydlet – zřejmě „na střídačku“. Třeba zrovna dnes mi skřeti zabili unikáta, což bude asi na nějakou dobu znamenat, že budu muset stáhnout hrdinu z toulek po okolí, čímž oslabím klan a společné akce. Kdybych nemusel pro dalšího zbrojnoše stavět celé další kasárny, hned by to bylo veselejší. Prostě mi připadá, že nával skřetů není adekvátní možnostem obrany, což je škoda a brzdí to rozvoj hráče.

Zdají se vám moje dnešní nápady příliš komplikované? Nebojte, mám ještě jiné a teprve ty budou stát za to. Ale o tom zase někdy příště.